61% LGBT-reizigers houdt rekening met LGBT-vriendelijkheid van een bestemming

Volgens een peiling van gay dating app Grindr zijn LGBT-consumenten wereldwijd samen vijf biljoen dollar waard. Daarvan gaven ze 965 miljard dollar uit in de Verenigde Staten en daarvan 100 miljard aan reizen. Zes op de tien houdt rekening met de LGBT-vriendelijkheid van de bestemming.

Een biljoen is duizend miljard. De totale koopkracht van holebi’s en transgenders is volgens Grindr dus vijfduizend miljard dollar of 4.049 miljard euro.

Grindr bevroeg 6.400 gebruikers in 2017. Wat kwam uit deze enquête?

  • 40% reist iedere drie maanden voor het plezier;
  • 24% reist elke maand voor het plezier;
  • 39% plant die reis een tot drie maanden op voorhand;
  • 35% plant die reis drie tot zes maanden op voorhand.

41% van de bevraagde Grindr-gebruikers reisde al naar het buitenland. Voor Amerikanen is overseas verder weg dan voor Belgen. 42% zou graag overseas reizen. 54% van de gay millennials heeft een paspoort, tegenover 40% van de totale Amerikaanse bevolking.

De respondenten willen vooral reizen naar Italië, Frankrijk, Hawaii en New York.

LGBT-vriendelijk?

61% van de respondenten zegt rekening te houden met de holebi- en transgendervriendelijkheid van hun bestemming. Bestemmingen en de LGBT-vriendelijke reputatie van een hotel of andere accommodatie verhoogt de kans voor de bevraagde LGBT-millennials om die bestemming te kiezen.

Thierry Hanan Scheers is panseksueel en blogt op Magnificent Earth. “Ik blijf niet weg uit een land omwille van holebifobe en transfobe wetten. Alleen vertel ik soms niet dat mijn partner een man is.” Het volledig interview met Scheers lees je hier.

Claus Gurumeta is een Mexicaans-Canadese reisagent in Vancouver. “Ik betrap mezelf dat ik er steeds meer rekening mee houd. Maar ik betwijfel dat holebifobe en transfobe wetgeving me echt zou tegenhouden. We leven helaas in een tijd waarin nog vele landen LGBTQ+mensen discrimineren. Meer dan naar wetgeving kijk naar de track record van een bestemming en dan beslis ik of ik er naartoe ga. Maar ik ga geen bestemming boycotten omdat er geen homohuwelijk is.” Het volledig interview met Gurumeta lees je hier.

Activiteiten

49% van de respondenten geniet van het nachtleven op reis, 46% van de plaatselijke cultuur en keuken, 39% houdt van musea en 35% wil af van de betreden paden.

De natuur (30%) geniet de voorkeur boven wijngaarden en brouwerijen (18%).

76% “kan niet wachten” eens een cruise uit te proberen.

Logement

50% wil een hip en leuk hotel, 52% een centraal of in de uitgaansbuurt gelegen hotel. 55% wil een centraal of in de uitgaansbuurt gelegen logement bij iemand thuis zoals airbnb en Mister B&B.

26% verbleef in het afgelopen jaar in een zogeheten boutique hotel en 29% betalend bij iemand thuis.

Digitaal

52% verkiest het gebruik van apps om zich te oriënteren en 51% doet dat ook. 31% gebruikte gay dating apps om mensen te leren kennen op hun bestemming.

 

Beeld: Timothy Junes

%d bloggers liken dit: