OUTTV Media neemt filmdistributeur Cinemien in Benelux over

Cinemien gaat per 1 juli verder als onderdeel van OUTTV Media waarmee er een brede distributieorganisatie ontstaat in zowel filmtheaters als online en op televisie.

Cinemien is in de afgelopen 45 jaar uitgegroeid tot de grootste filmdistributeur in de Benelux met een focus op vrouwen, de LGBT+-gemeenschap en arthousefilms. 

Wegens de versnelde digitalisering, de groei van het aantal films dat jaarlijks wordt uitgebracht, de steeds kortere looptijden in theaters en bioscopen en de effecten van COVID-19 zorgen ervoor dat Cinemien niet als zelfstandige organisatie verder kan. 

“Door Cinemien onder te brengen bij OUTtv ontstaat er een krachtige, multi-mediale”, aldus het persbericht.

Organisatie

Voor OUTTV is het uitbouwen van het theatrical netwerk binnen een Europese context belangrijk met focus op 360-gradenexploitatie in de landen waar OUTtv actief is. 

In 2018 nam OUTTV Media de Duitse LGBT+-filmdistributeur PRO-FUN Media GmbH over. 

“Met de additionele overname van Cinemien in de Benelux wil OUTtv de portfolio versterken op het gebied van theatrale en digitale exploitatie. Door de

expertise van Cinemien te bundelen met de marketingkracht van OUTtv, kan de arthouseliefhebber nog beter bediend worden. Deze krachtenbundeling leidt onder andere tot een versterking van film- en video-exploitatie; de promotie en lancering van films in de bioscoop, op DVD / Blu Ray, op TV; en de digitale exploitatie via zowel bestaande als nieuwe OUTtv-kanalen.”

Marc Putman, CEO van OUTTV Media: “We zijn verheugd dat de jarenlange samenwerking met Cinemien er nu in resulteert dat wij het vertrouwen hebben gekregen om het merk en de activiteiten van Cinemien te mogen voortzetten waarbij we de expertise en eigenheid behouden en met onze kennis benutten om Cinemien ook in de digitale wereld verder te brengen.”

Noëlle Haitsma, namens Cinemien: “Na 45 jaar verdient Cinemien een nieuwe toekomst die past bij de huidige tijd, OUTTV Media is sterk marketing gericht en multimediaal, dat is ons inziens nodig om ook in de toekomst mooie films bij het publiek te brengen, zowel on- als offline.”

Beeld: Timothy Junes
Bron OUTTV Media

%d bloggers liken dit: